LĘKI- NERWICA czy BORELIOZA, a może BARTONELLA?



Duża cześć pacjentów cierpi na różne zaburzenia typu: lęki, napady paniki, odrealnienia, depresje i często zaczęły swoją drogę od leczenia sugerowanych zaburzeń. Tak wiec mają za sobą już terapię farmakologiczną, psychologiczną, ale nic tak naprawdę nie pomogło im uporać się z objawami.

Jako, że ja "leczyłam" nerwicę jako pierwszą mam pewne spostrzeżenia dlaczego leczenie nie przynosiło rezultatu.

Leki nie działały, często pogarszały stan, a jeśli pomagały to w małym procencie:
(możliwości)

  • bakterie są w narządach wewnętrznych, wiec zaburzają proces metabolizowania leków- stąd doświadczamy w większości ich ubocznych efektów.
  • bakterie są w mózgu i powodują tam stany zapalne, które prowadzą do naszych dolegliwości
  • istnieje możliwość, że mamy nerwicę, która w parze z bakteriami jest wielokrotnie silniejsza niż ta
  • mamy zaburzenia lękowo-depresyjne- które są przyczyną wszystkich dolegliwości.

Tak jak wspominałam leczyłam moją nerwicę. Przeszłam terapię, a objawy wciąż wracały. Do tego przed lękami przez dwa lata miałam bóle migrenowe z aurą i napięciowe. Zdarzały się silne gorączki jednodniowe tak silne, że ciężko było dojść z czego one się biorą.

Nie muszę chyba mówić o tym, że leczenie objawów wywołało sporo konsekwencji. Po pierwsze brałam leki, które wpływają na psychikę, wiec myślę, że one również wpłynęły na rozregulowanie neuroprzekaźników.

Wielu z nas codziennie zastanawia się czy ich leczenie pomoże na kłopoty z nastrojem. Każdy z grup wsparcia ma te same wątpliwości.Spędziłam trochę czasu na pytaniu innych, jak wygląda/ wyglądało ich leczenie i czy objawy przeszły

ZNIKNIĘCIE OBJAWÓW już do 2 miesiaca- . Najlepsze efekty w usunięciu ich miały osoby, które miały te objawy krótko lub zaczęły się one w trakcie leczenia.

ZNIKNIĘCIE OBJAWÓW po kilku miesiącach.
Są też osoby, które mając je trochę dłużej doczekały się poprawy po kilku miesiącach- 2-9. Z tych co mieli objawy dłużej, nawet do 2 lata i więcej muszą czekać na uporanie się z objawami z psychiki.

SŁABSZE OBJAWY- często w przypadku ziół, objawy się zmniejszają, ale pozostają w tym mniejszym nasileniu.

OBJAWY ZOSTAŁY w różnym nasieleniu-  Część z nas nie zniosła ich nasilenia na abx i wybrała terapie ziołowe. Osoby te mówiły o tym, że abx było w ich przypadku niebezpieczne. Część od ich użycia zaczęło mieć te stany i nie przeszły mimo odstawienia antybiotyków. Natomiast niektórym przechodzącym na zioła, osłabły.

OBJAWY SĄ, LECZENIE (niepełny ILADS) Niektórzy- próbują abx, ale nie w standardowej kuracji. Tzn, biorą mniejszą ilość antybiotyków, bądź mniejsze dawki. Objawy u tych osób trwają już ponad rok i więcej.

BRAK USTĄPIENIA OBJAWÓW ILADS- Znam osoby, które leczyły się kilka lat psychiatrycznie i poprzez terapie. Przeszli leczenie na pełnych dawkach antybiotyków, ale objawy zostały.

Jak widać scenariuszy może być bardzo dużo, na grupach nie ma za bardzo sposobów na opanowanie objawów z psychiki.

Ja wybrałam ILADS i zioła- na ten moment efekty bardzo małe.

Najczęściej problemy psychiatryczne wywołuję: neuroborelioza, bartonella i babesia, ale znane są też przypadki, że powodem są inne koinfekcje, metale ciężkie, pleść, pasożyty, candida,a wszystko to jest przecież głęboko związane z boreliozą i koinfekcjami.

CO WYRÓŻNIA PACJENTÓW u których problemem są bakterię?:

  • stany są bardzo zmienne- objawy potrafią znikać, by po czasie pojawić się znowu
  • Infekcje w innych narządach- u mnie była to nieskończona infekcja pęcherza
  • niedowłady
  • fascykulację
  • zła tolerancja antybiotyków/ pogorszenia na nich
  • objawy skórne
  • bóle ciała podróżujące
  • pieczenie dłoni i stóp

Objawy, które bywają somatycznym objawem nerwicy/ depresji, ale również bb i koinfekcji.
  • Bóle ciała- zwykle tych samych miejsc- kark, kostki, nadgarstki
  • odrealnienia
  • Lęk
  • Panika
  • Depresja
  • Derealizacja
  • Mgła umysłowa
  • Zaburzenia równowagi
  • Zawroty głowy
  • Bezsenność


Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak naprawdę żadna z tych chorób nie jest fajna, więc najlepiej nie mieć żadnej z nich. Jednak jeżeli już zapadniemy na boreliozę https://apteline.pl/artykuly/borelioza-leczenie-jak-zapobiec-boreliozie/ to wtedy najlepiej jest od razu podjąć jak najlepsze leczenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy artykuł, niewiedziałem że bolrioza może wywołać nerwice/ataki paniki

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie na samym początku na pewno należy zrobić dobre rozpoznanie i wtedy będziemy wiedzieli co mamy robić., Ja za to polecam każdemu na pewno odwiedzanie gabinetu psychologa https://dominikhaak.pl/ gdzie każdy z nas na pewno znajdzie pomoc oraz zrozumienie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem przede wszystkim zdania, że gdy mamy problemy natury psychicznej to na pewno dobrym pierwszym krokiem jest udanie się do psychologa. Polecam od siebie bardzo gabinet https://psycholog-ms.pl/ gdyż nigdy nie miałem sytuacji, aby jakiekolwiek moje problemy pozostały bez rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty